Terapilera - går på dagis igen

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Jag går på dagis igen. 

På rehaben hos arbetsterapeuten fick jag leka med lera. 
Vad ska det vara bra för tänker ni? 
Tydligen finns det nåt som kallas för terapilera. 
Jag ska göra olika övningar med leran varje dag för att öva upp styrkan och motorik. 

Jag ska framförallt använda den högra handen som jag inte har någon känsel i. 
Jag som nu undviker att använda min högra kroppshalva då jag tycker det känns drygt.   
Haha nu kommer jag inte undan. 
Men såklart behöver jag stärka upp båda så jag återfår mina muskler. 

När jag fick veta att jag skulle få träningsövningar så tänkte jag innan att det skulle vara värsta fysiska svett övningarna eller att jag skulle använda hantlar eller lägga på massa vikter.

 Jag tränade ju väldigt mycket innan jag insjuknade och var väldigt aktiv så jag brukar inte tänka att träning inte måste vara jobbigt så svetten rinner. 

Jag har någon infektion i kroppen Så behandlar nu bihålsinflammation och behandlade nyligen herpes munsår

 ( Som jag för första gången fick vid fem års ålder och låg på sjukhus med dropp och personalen frestade mig med pannkakor eftersom domVille få mig att äta. Men om ett barn säger nej till pannkakor eller piggelin så förstår man att barnet är sjuk ). 

Jag hade en händelserik helg. Jag , mamma och pappa köpte hem mellis på ett nyöppnat café, jag hade videomöte med min astma sköterska. I lördags vaknade jag upp efter tio timmars sömn. Hälsade på Ida och Filip där också Maja och Micke var. 

Sedan kollade jag på så mycket bättre hemma hos mig med Vanessa och Christian. 
Dagen efter blev det en dag i soffan i pyjamas. Såg en grym film som hette " Clouds" somHandlade om en tonåring som inte hade lång tid kvar att leva pga. sjukdom och han ville göra massa roliga saker även fast han var sjuk.

 Han bevisade att inget är omöjligt och startade upp en youtubekanal. Dagen efter hans bortgång gick det väldigt bra för hans låt som hamnade på topp listor. Filmen är en sann historia och vill du se den riktiga dokumentären finns det på YouTube. 

Imorn ska jag till Tiinas salong och vaxa ben, släppa in en målare, sedan ska jag ta prover och gå på undersökning. 

Min mage är som vanligt bajs och nu kan jag inte äta ris , fisk eller soppa utan att få ont i magen. 
Utesluter gluten, laktos, stekt mat,  fibrer, alla grönsaker förutom gurka , grädde, fet mat, ost, kryddstark mat , snabb mat , friterat , juice , nästan alla frukter, socker, kakao, choklad produkter , svart te , läsk , kolsyrat, saft, mycket olja osv. 

Jag hoppas jag snart får kostråd av dietisten 🙏

Jag har testat 2 olika mag mediciner , höjt dosen men inget hjälper. 

Min tarm kan ej bryta ner mat , jag kan få så ont att jag inte kan stå, ser gravid ut,  konstant sura uppstötningar & illamående. När jag sväljer mat känns det som maten ska komma upp och jag kan inte svälja stora bitar mat för då fastnar det i halsen. 
Jag har så klart ännu fler symtom men det vill jag inte ta upp här.
En gång när jag hade ätit stekt köttfärs så spydde jag så mycket så att jag ringde SOS . Jag blir idag äcklad av att tänka på köttfärs. 

Tanken att jag måste göra gastroskopi är inte lockande. 
Att få en slang ner i halsen låter läskigt. Hoppas jag blir drogad då. 

På torsdag ska jag äntligen bli vaccinerad mot influensa. Det är jag och alla 70 plussare eller patienter som är i riskgrupp haha. 

Sedan ska jag även vaccinera mig mot lunginflammation och det får man faktiskt bekosta själv i år. 

Håller just nu på att undersöka vart jag kan vända mig eftersom jag fick veta att jag behöver ta en speciell spruta som är i två olika omgångar.  

Jag är bjuden till min gamla friidrottsklubb av min gamla tränare men jag får se om jag orkar  hälsa på imorn annars så blir det en annan vecka.  

(null)

(null)

Sockerfri, glutenfri, laktosfri & vegansk chokladboll. 

SIST MEN INTE MINST SAMLADE MIN INSAMLING TILL HJÄRT & LUNGFONDEN IN 745 KR! TACK SNÄLLA ALLA NI SOM HJÄLPER OSS KOMMA EN BIT PÅ FORSKNINGEN 🥰🤩🥳
(null)

Allergi, Rehab, Rehab, corona, covid, covid-19 | |
Upp