Kryckan och övernaturliga krafter

Kryckan är mitt nya smeknamn tycker min polare Robban haha. 
 
Jag ska ta det från början. 
 
För två veckor sedan skulle jag utmana mina skills på skolan i aulan.
 
Jag tror nog att jag är spindelmannen eller att jag har någon annan övernaturlig kraft ibland. 
 
Eller att jag kan flyga, men det kan jag inte. 
 
Fast jag önksar att jag kunde flyga. Tänk vad häftigt.
 
Så istället för att fråga mina klasskompisar om dom kunde flytta på sig när jag skulle ut så klättrade jag och flög över en stol. 
 
Jag kom snett med foten. 
 
Visst, det kändes men jag tänkte inte mer på det. 
 
Jag har hög smärttröskel. 
 
Det hände på morgonen och på slutet av dagen kände jag att det gjorde lite ont. 
 
Då såg jag att den var blå och svälld men inte hela världen..
 
Sedan jobbade jag mycket och då blev det lite värre så att min kollega fick linda den.
Okej, det värkte mer då men jag kämpade på ändå för att jag är en viking! 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan fick jag för mig att jag skulle träna dansspel på kinect och "råkade" hoppa lite studsmatta och prova en parkår ramp.
och sedan gick jag ganska mycket när jag var i Sthlm på Mello finalen i helgen.
 
Igår gick jag hem från skolan för att jag hade ont när jag belastade foten och skulle bara 
byta skor och sätta på ett fotkskydd.
 
Då gick jag normalt men hade bara ont om jag överansträngde mig.  
 
 
 
 
 
Men sedan hände något olyckligt.
 
Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT klantig och råkar ALLTID ut för saker.
 
När jag gick hem från affärn hade dom inte plogat på internatet och det hade snöat mycket.
 
Tyvärr klev jag snett då IGEN och foten blev blå och svullnade upp ännu mer.
 
Så idag har jag haltat mig fram till skolan..
 
Det gör ont om jag belastar och jag har haft ont när jag suttit stilla då och då.. 
 
Det är jobbigt att halta fram och tillbaka till matsalen.
 
Tillslut fick jag kryckor och det vart mycket smidigare att ta sig till matsalen & skolan.  
 
Men det är jobbigt att ta sig hem för jag har en dörr som är svår att öppna och en lång trappa innan man komme till mitt internat. 
 
Vad hände när jag skulle gå till matsalen då?
 
Jo det första som hände var att jag NÄSTAN halkade igen då jag gled med kryckan på golvet.
 
Det är så halt nu.
 
Tänk er för om ni är ute.
 
Alla som frågar mig säger "Määäännn Bella va har du nu råkat ut för? " Och ingen blir förvånad näe jag berättar vad som hänt. 
 
Alla är så otroligt van att jag alltid råkar ut med något och att jag är så klantig.
 
Nästan lite komiskt. 
 
PS. Jag har en gammal ledbandsskada på min andra fot, alltså den högra.
 
Den känns än idag om jag överbelastar ibland för att jag aldrig kan ta det 
 
lugnt och för att jag då åkte slalom , tränade, stack ut och sprang osv. när den va stukad.
 
Det gjorde att jag inte kunde springa på ett halvår och fick göra ultraljud och 
gå till sjukgymnast. 
 
Jag borde lära mig nu att jag BORDE ta det lugnt så det inte blir som med andra foten! 
 
Nu ska jag vila resten av veckan (möjligtvis bara träna styrka)
 
och ta det lugnt.
 
För i helgen är det folkhögksolans dag då
jag måste vara på skolan och göra reklam
 
och morgonen därpå ska jag jobba och hoppas på att kunna gå då!
  
 
Övrigt | |
Upp