Hälsa, ohälsa och tankar om socker

 
 
 
Hälsa är ju till för att vi ska kunna äta bra, motionera,
 
och leva ett så hälsosamt liv som möjligt.
 
Om du inte har något problem med vikten så funkar tallriksmodellen bra.
 
Och om du lever ett hälsosamt liv så minskar du risken för hjärt och kärlsjukdomar. 
 
Men ibland kan hälsan ställa till för en även fast man lever ett hälsosamt liv.
 
Det hände mig. 
 
Jag vet inte vad det är för fel på mig, det vet ingen än så länge.
 
Nästan allt känns som ett mysterium.
 
Det känns som man klättrar upp för bergstoppen
 
men lika snabbt ramlar ner igen. 
 
Det började med att jag inte hade cirkulation i fötterna och händerna.
 
Sedan blev min ena fot blå.
 
Jag fick använda städhinken med hett vatten för att få foten att vakna.
 
Sedan kom hjärtklappningar, yrsel, huvudvärk, och hög puls(dagen efter).  
 
Huvudet kändes som en berg och dalbana på Gröna Lund. 
 
Sedan blev jag frisk efter medicin justeringar.
 
Allt kändes bra.
 
Men då kom något som jag aldrig upplevt tidigare. 
 
Jag blev sjuk av att äta socker och kolhydrater.
 
Jag fick hög puls och hjärtklappning.
 
Kan inte äta pasta eller många frukter längre.
 
Blir sjuk då. 
 
Får ofta blodsockerfall och måste äta ofta. 
 
Och efter det blev jag förkyld och tappade rösten.
 
Så säg mig, har min kropp krig just nu och är jag ett mysterium
 
som aldrig kommer kunna äta socker igen? 
 
Hälsa, Personligt | |
Upp