På gränsen till diabetes

Jag har fått veta att jag ligger på gränsen till diabetes. På bara något år har mitt blodsocker stigit.
 
Jag hade ett blodsocker på 6,2 när jag hade fastat och normalt sätt har man 5-6,3. 
 
Det känns inte kul alls att jag nu reagerar så starkt på socker och kolhydrater. Jag har uteslutit socker(äter inget över 5 gram socker) och kolhydrater i ca tre veckor nu.
 
Jag mår så mycket bättre, får inte lika ofta blodsockerdippar och mitt sötsug har nästan försvunnit helt.
 
 
Men jag saknar så att äta sushi, fruktsallad och massa frukt,  pasta, thaimat, pannkakor och chailatte...
Det finns så mycket som jag inte kan äta nu.
 
Jag är en person som i hela mitt liv har tränat mycket och haft en hälsosam livsstil.
Jag har alltid också ätit väldigt hälsosamt. 
 
Tyvärr har jag ju diabetes i min släkt och vi människor kan inte styra våra gener. 
 
Även fast jag uteslutit socker så får jag ibland blodsockerfall.
Då blir jag otroligt trött och måste få i mig socker. Vid två tillfällen har jag nästan somnat..
 
Så nu har jag tagit mig i kragen och äter ofta typ var tredje timme
och ibland varannan så att jag inte dippar så lätt.
 
När jag får i mig mat känns det som hela rummet blir ljusare och som att jag får tillbaka energin. 
Svårt att förklara den känslan. 
 
Och när jag inte äter socker får jag inte hjärtklappning/hög puls och mår dåligt vilket är väldigt skönt. 
Personligt, adhd | |
Upp