Halsfluss och feber










Igår var jag hemma från skolan och tog tåget hem till Gävle. Jag blev sjuk i måndags kväll och har verkligen haft jätte ont i halsen så idag var jag hos doktorn. 

Det räckte med att han kollade i halsen då han såg svullna halsmandlar med en vit beläggning. Han sa att det var en tydlig streptokocker. 

Inte konstigt att jag har haft sjukt ont i halsen.  Har även feber. 

Imorse fick jag knappt i mig kvargen och igår fick jag inte i mig frukt. 

Gör ont när jag sväljer och äter men förhoppningsvis blir det snart bättre med pencillin. 

Nu blir det soppor och barnmat ett tag. Åt barnmat till lunch. Äntligen har jag en ursäkt till att få äta det. 

Nu ska jag vila och hålla mig inomhus eftersom jag smittar i fem dagar.
 Ska äta pencillin i sju dagar. 

Är redan trött på att vara sjuk eftersom det är tredje gången jag blir sjuk på bara några veckor. 

Mitt immunförsvar alltså..

Mvh 

Sjuklingen Bella 

Ps. Farmor var här igår och lämnade en stor twix. Man tackar! Dessutom får jag ärva pappas Kånken. Tycker dom är snygga och praktiska! 



Nytt, Skoldagar, Övrigt | |
Upp