Du har ett hjärta av guld och stål

Du har alltid varit en riktig kämpe men i måndags tog tyvärr kämparglöden slut. Det var väntat att kämparglöden och kraften skulle ta slut förr eller senare. 

Jag minns när jag var yngre. Du kom alltid cyklandes med en rask fart och hämtade våra äpplen och plommon i äppel och plommonträdet. Du var så hurtig och frisk. En riktig idrottsman som tävlat i kanot i sina yngre dagar. 

Sedan sprack kroppspulsådern och du hamnade på sjukhus. Vi trodde att slutet var redan då men det var det inte. Du var stark och var en riktig kämpe. Jag var ganska liten då men jag minns att jag var väldigt ledsen när du låg på sjukhus. 

Kort därpå fick du stroke. Du blev aldrig dig lik igen. Svag, darrig och glömsk. Cyklandet var längre ingenting att tänka på. Det viktiga var att ta dagen som den kom. 

Efter det fick du alzheimers. Men du kämpade ändå på och har alltid haft ett stort hjärta av humor. Du har ofta skojat om mycket och det har varit väldigt roligt och det blir på något sätt mer lättsamt i vardagen då. 

Jag är glad att jag för några veckor sedan fick en fin stund med dig när vi fikade på ålderdomshemmet och att jag efter det kramade om dig innan jag gick hem. 

Trots omständigheterna så är den sista bilden som jag minns av dig positiv ifrån när vi fikade. Det var så mysigt. 

Ditt hjärta består av guld och stål. Guldet är för att du har ett stort hjärta och humor, och stålet betyder att din kämparglöd är lika stark som stål. 

Jag älskar dig morfar. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. 


Personligt | |
#1 - - Emelie:

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️
Bella Persson

#2 - - Fredrika:

Kram älskade du. Morfädrar är bäst och de lever kvar inom oss <3

Svar: Kram bästa du! <3 Du har så rätt i det.
Bella Persson

Upp