My new life!

Det har snart gått en månad sedan jag började medicinera mej.
Tar concerta som hjälper mot dom som har koncentrationssvårigheter/adhd. Det här skriver jag så att jag ska komma ihåg hur det var. Jag tycker det är jobbigt att prata om mina problem. Det blir så personligt och ibland sopar jag allt under mattan och låtsas som ingenting. Men det är helt upp till mej själv. Man vill ju liksom inte få en stämpel i pannan. Men jag kan inte rå för att jag föddes två månader förtidigt..Alla är olika.
Kom ihåg det att du är unik!
-
Jag har fått positiva effekter som att jag aldrig får huvudvärk/migrän som var ett lidande för mej. Förr försökte jag koncentrera mej så mycket så att jag inte hade nån energi kvar. Därför fick jag huvudvärk flera gånger i veckan. Det hade jag sen flera år tillbaka.
Men nu är det slut på det! Jag förstår lättare saker när jag läser, och blir inte lika rastlös osv.
Det negativa är att jag får mindre aptit. Förra söndagen skippade jag att ta den och blev genast trött och fick huvudvärk.
-
Det här känns som en bra start på 2012!
Nu ska vi se om jag vågar publicera det här.
Övrigt | |
#1 - - Fredrika:

bra att du vågade! hade ingen aning, men antar att allt är okej? :)

#2 - - ida:

<3

#3 - - Mats Lindqvist:

Bra gjort, Bella!

Man måste våga prata om såna saker. Jag har tagit medicin i 6år nu. Asperger-symptom med depressioner och ångest. Det viktiga är att man vågar vara sig själv och veta att det är inga "fel" på mig!

Det är precis som du säger:

"Kom ihåg det att du är unik"!

#4 - - Anonym:

Du är tokmodig, kram.

Upp