Furuviksparken














Fick nyligen hem kalorifri pannkaks sirap & choklad sås. Fick även hem kokosolja. Kokosolja kan man inte bara använda i maten eller bakning man kan också använda det som hudkräm. 




Fick sjukt mycket motion förra veckan. Tänk er 79, 9 km gång, 11,1 km cykling och 6 km löpning. Igår gick jag en och en halv mil så det var inte konstigt att fötterna värkte efter hela helgens jobb. 

Jag jobbade alltså på fredagen, lördagen och söndagen(igår).  

I fredags var jag hemma 21:30 och då var det väldigt gott med middag. Det blev Max. Äter sällan sådan mat nuförtiden pga. vill äta hälsosamt.  

I lördags cyklade jag ner på stan. Jag köpte jeans, ny t-shirt, linne, bikini & underkläder. 

Sedan åkte jag iväg på släktkalas. Min käraste mormor fyllde år och firades av hela min släkt(som är ganska stor.) 
Tur vi hade en lokal att vara i. 

Efter det jobbade jag mellan 18-23:30. Fick nog min rast runt 21 så var gott med middag då som blev nachotallrik. Hade slut på energi, kastade i mig maten och kände på direkten hur pulsen kom igång och började pumpa. 

När vi hade skurat hela restaurangens golv, sopat och städat så insåg jag att bussen hem gick en timme därpå. Jag fick huvudvärk senare på kvällen. 
Fick som tur var skjuts enda hem till dörren av den högsta restaurangchefen. 
Det var coolt och väldigt snällt! 

Jag hann som tur se slutet av röstningen på Eurovision Song Contest. Jag blev väldigt chockad när Sverige låg etta och när vi dessutom VANN! 
Verkligen super kul!  
Det blev en sen natt! 
Somnade sent. 

På söndagen var jag riktigt trött när jag vaknade. Jag skulle jobba 12-16:45 så det var bara att köra på ändå! 

När jag kom hem var farmor och farfar hos oss för att fira mors dag(som mamma hade tagit fel på dag en vecka tidigare.) Men vi firade ändå med grillspett, tzatziki & barbecuesås. Och även chokladtårta till efterrätt. 

Jag kan inte beskriva min hunger efter ett arbetspass. Men det är som att jag skulle träna konstant i flera timmar. Jag är ju väldigt aktiv i jobbet och rör på mig och bär tunga lyft så det är egentligen inte konstigt att jag blir hungrig. 

Idag måndag har jag varit nyhetsuppläsare i direktsändning. 

Det var riktigt svårt. Det var långa texter , svåra ord och meningar som jag inte alls förstod. För att vara första gången gick det okej ändå men jag var jätte nervös innan. 

Skönt att ha det överstökat. Jag hatar verkligen att läsa långa texter, särskilt om andra ska lyssna på mig. Vet aldrig när jag ska hämta andan och läser istället i turbo fart. 

Nu ligger jag och tittar på Eurovision i sängen som jag missade. Blir en lugn kväll och har haft en vilodag idag från träning pga. behövde återhämta mig från jobb och har blåsor i munnen plus torra läppar. 

Blir att tagga till träning imorn istället! 
Nu ska jag forsätta vila och snart sova. 

Ha en bra kväll & sov gott! 
helgdagar, Övrigt | |
Upp