Bakning,lagning & bloggning på hög nivå med Jessika(lördag)

 Hejsan. Vaknade imorse och var jättehes. Så det blev ingen träning,jag var ju också uppe rätt sent igår. Det var nog bäst att stå över. Hoppas att jag inte håller på bli sjuk, har haft ont i halsen idag. Hela min familj är ju förkylda så det skulle inte förvåna mig, allt fel är min brorsas,haha man jag ska inte lägga ut ilskan på honom.
Imorse så var jag lite seg,men det var så skönt(man har ju bara gått upp tidigt hela veckan varje dag typ). Sedan så skrev jag en shoppinglista och sen så stack Jag & Jessika till Ica Maxi och shoppa, för jag skulle nämligen göra en middag ikväll.
Det tog lite tid kan man säga. Det var mkt folk där och kön var så lååång. :D

Sedan gick vi hem och baka kladdis. :D Jag var tvungen att dricka te också, eftersom min hals gjorde ont. Fårintefårinte bli sjuk! Men tack vare te:n så lät jag lite bättre i rösten. :)
Sedan så har vi bara bloggat(det har skett mkt förändring på bloggen som ni kanske märker plus att Jessika var snäll och fixade en header till mig som jag kan ha när jag har tröttnat på den som jag har nu, och sen så har vi redigerat massa bilder mm.) och lagat trerätters, det gick bra. Och TACK så mycket Jessika för allt!  ♥

Vi kollade på m-festivalen också. Jag tycker det var bra:a låtar med ikväll, och min faster var där också , såg tyvärr inte henne...
Sedan så gick Jessika hem, men det var inte riktigt slut då m-fedtivalen.

Nu har jag borstat tänderna och familjen snarkar förfullt, och jag är inge trött. Men klockan tickar och går så ska gå och lägga mig snart, man kan ju alltid läsa tills man blir trött.

Nu kommer bilder från idag + middan! :D


Förrätt: tomater, varvade med mozzarella och pesto + massa kryddor. Det var jättegott.


 
Varmrätt: spiralskruvar(pasta) med pesto och kycklingfilé, inlagt i bacon. Sedan så hade vi också en sås till kycklingen, som bestod av lätt crame fraiche och fetaost och såklart en sallad till maten!

Jag och Jessika döpte allt till "halv sju hos mig", istället för halv åtta hos mig. Vi åt nämligen halv sju, och istället för att det var ett tv-program så tog vi massa bilder. 



 
 Efterrätt: kladdig kladdkaka med grädde till. Den kanske ser lite konstig ut på bilden, men den var jättegod. Den vart kladdig.



Övriga bilder från today:


 

 

 





haha så såg den ut först



hoho jag och jessika är mästerkock!




 













Bakning&lagning | |
#1 - - J E S S I K A:

Bella, vilka fina bildee! oseriösa på några:D:D: Det var supertrwvligt! tack för att jag fick stanna på middag! tack tacktack, vi måste göra om det igen, hihihi och det är ett nöje att hjälpa dig med bloggen. ily!:*♥♥♥♥♥♥♥♥♥

#2 - - Till jessika:

Tack så mkt själv Jessika! Jaaa, väldigt ösäriösa hihi. ;P

Jaa, allt kan göras om . (:

ily

#3 - - Beatrice Jakobsson [foto]:

sv: tack :D

#4 - - MyzaaN - Princess Pink:

Ku latt du vill vara med & tävla får önska dig massa lycka till:D krma

#5 - - Anonym:

hej:* alllting bra idag? hade det inte suttit lite fint med värme?:D

#6 - - Anonym:

usch då , de är sådana tider nu. PGA av detta jävla vädret ellerhur?

Upp