Oförstående lärare

Ibland vill man peka finger till lärare som inte förstår en. 

 

Läraren tyckte inte att ja behövde en egen dator dygnet runt  (har fått det tidigare) för då skulle alla andra oxå vilja ha en. 

 

Hen tyckte att jag skulle lämna in datorn när jag var klar. 

 

Kära du, du ANAR inte hur LÄNGE ja kämpat i skolan , hur mkt ja anstränger mig varje dag å hur arg ja blir på mig själv när jag inte förstår ord som läraren säger på lektionerna eller när koncentrationen på en genomgång tar slut efter 15 min och jag inte har någon aning om vad läraren sagt resten av lektionen. 

 

Eller som idag när jag hade engelska skulle lyssna på en text 

och inte klarade av att samtidigt hänga med  i texten. 

 

Det är väldigt frustrerande när jag tappar bort mig i texten , när orden hoppar och dom pratar så snabbt på uppspelningen att jag inte hinner läsa. 

 

Ni anar inte hur arg jag blir på mig själv!!! 

 

Eller när jag får problem 

att stava okända ord eller inte kan uttala dom på svenska. 

 

Som idag försökte jag 

uttala ordet

realistiskt & genarilsera (som jag ej kan stava till) men det blev bara fel när jag försökte säga det till läraren. Ni vet sånt här schsch ljud som man ska få till. 

 

Vad många inte vet om

är att

dyslektiker kan ha svårt att uttala vissa ord å ha problem m hörförståelse , det är liksom bara inte att läsa å skriva som är svårt. 

 

Eller att hitta rätt ord. 

Ofta tänker jag på ordets betydelse men kan ej komma på ordet och då får jag be om hjälp eller vänta tills jag kommer på det. 

 

I höstas var det ju en annan lärare som uttryckte sig "men Bella hur ska jag kunna hjälpa dig om du har svårt att lyssna, läsa & skriva? " 

 

Jag hoppade av den kursen. 

 

Ibland är det bajs att ha diagnoser och ibland är det bajs att ha oförstående lärare. 

 

PS. 

Andra lärare & studiorektorn sa att jag absolut ska ha kvar min dator dygnet runt med 

dyslexi program så det har löst sig nu. 

 

Men jag tycker det är tråkigt att vissa har så svårt att förstå mig. 

 

För jag kämpar varje dag och vill inte ta om samma visa varje gång. 

 

Och jag kämpar varje 

dag med att kunna sitta stilla och lyssna i skolan. 

 

(null)
 

(null)

 
Diagnoser, adhd, Övrigt | dyskalkyli, dyslexi | |
Upp