Bara för att jag är ung tjej

Ibland tycker jag det är jobbigt att vara ung tjej och önskar att jag var kille då dom har mkt lättare i vissa situationer. 

Jag var på väg hem från Sandviken bussen som jag åkte för första gången. Råkade missa hållplatsen å hamnade vid Maxim. Busschauffören var snäll och lät mig vänta i bussen i 10 min där alla bussar står när dom inte körs eftersom jag skulle få åka med i nästa runda. 

Han å jag väntade och vi började prata. Han berättade att han haft bra utbildning och sedan blev det krig i hans land. Han flydde till Sverige. Nu får han endast jobb som busschaufför. 
Jag tycker synd om honom. 
Tillslut började vi kallprata om skolan & krogen  & han säger 

" Det var jätte trevligt att få prata m dig. Kan jag få ditt nummer? Vi kanske kan dricka kaffe nån gång." 
(OBS. Han var förmodligen minst 40 år. )

Jag ljög å sa att jag hade lånetelefon men att han kunde få min e-post. Den fick han. 

När jag var på väg mot den andra bussen möttes jag av en kille. 

"Vart finns en pub m gratis inträde?"

"Jag vet inte sa jag. Testa allstar/helt enkelt."

Sedan hängde han över mig och kramade mig då han kallpratade. 
Han var full. 

På nästa buss satt jag å lyssnade på musik. Då kommer det en kille å stör mig å börjar babbla. 

Det jag vill komma fram till är att om jag varit kille hade inte massa tjejer försökt raggat på mig på samma sätt eller hängt över mig som tokar. Jag tycker det är fel att killar är så på tjejer ibland även fast jag vet att alkoholen spelar stor roll och att dom blir annorlunda av den. 

Jag var osminkad, hade mysbyxor och mössa men ändå haffade killarna mig. 

Bara för att jag är tjej..
Ibland är det jobbigt att vara tjej..
Personligt, Övrigt | |
Upp