Petter-Gävle Symfoniorkester, 9 maj

 
 
 
En film från Petters konsert. Förlåt för dålig kvalité, måste ställt in fel format i FinalCut. Hur som helst är ljudet bra och det är huvudsaken. Psst.. missa inte i slutet då jag och min kusin pratar. 
 
Lördag den 9 maj var den alltså dags för Petter & Gävle Symfoniorkester på Konserthuset i Gävle som jag fick i 20-års present. Det var verkligen en lyckad kväll och Petter körde tre extra nummer, det var grymt!
När första låten "Håll om mig" drog igång var jag nära på att fälla en tår.
Konserten var helt fantastisk och jag ville bara se den om och om igen direkt efter konserten!
 
Låtarna han sjöng var "Håll om mig", "Mighty", "Räddaren i nöden"," Du vet att jag gråter", "Stockholm i mitt hjärta"," Det går bra nu"," Natt & dag"," Fäller en tår", "Gryning", "Släpp mig fri", "Min kärleksaffär/Sitter på en dröm", "Så klart", "Min Click", "Längesen", "God damn it", "Repa skivan" och "Mikrofonkåt".  
 
Jag gick på konserten med min kusin Marie och det komiska var att vi fick platser precis bredvid min kompis Fredrika och hennes föräldrar. Det hade vi ingen aning om haha..
 
Jag skulle vilja berätta mer om konserten men det går helt enkelt inte att beskriva med ord hur bra den var. 
 
 
 
Det som var fett coolt var att Petter gillade & kommenterade min bild när jag precis hade lagt upp den på instagram. Jag tror faktiskt att han kommer ihåg mig eftersom jag skrev en liten förklaring till vem jag är.
 
 
 
 
Min tokiga kusin hund Sixten.
 
Innan konserten firade jag & Marie att vi skulle på Petter så vi gick på Allstar och käkade. Sjukt god mat. Kolla bara vad vi delade på, tapas! 
 
 
 
 
Musik, Musik(foton), Speciella tillfällen, helgdagar | Konsert, Petter, PetterAlexis, Rapp, mat | |
Upp