Fruktbomb efter intervaller i regnet

 
 
 
Igår när jag tränade barn började det såklart spöregna. Det var bara att hålla ut ändå.
Jag höll i sprint och blåste som vanligt i visselpipan.
 
Det blev löpskolning, reaktionsstarter, 60 meters lopp och höga knän med konor. Helt plöstligt kom värsta duschen med regn och jag frågade barnen "Vill ni gå och vila under tak eller vill ni träna?"  "Vi vill träna!" sa ett barn och det gjorde mig varm inombords att dom struntade i spöregnet. Dock var jag snäll och lät dom sluta tidigare och lät dom värma sig under taket.
 
Det var riktigt kallt och regnigt men efter barn träningen var det dags för min & Idas träning. Det blev intervaller. Riktigt jobbigt men jag klarade det!
 
Jag tror att mycket handlar om den mentala inställningen, t.ex. man orkar mycket mer än man tror och man återhämtar sig flera gånger om man får lite vila. Jag försökte att peppa mig själv i huvudet och det funkade tillslut.
 
När jag kom hem åt jag lax och sedan unnade jag mig massa frukt med smält mörkchoklad.
  
 
 
Friidrott, Hälsa | |
Upp