Rädda världen projektet

 
 
Förra veckan var en händelsrik vecka! På måndagen och tisdagen slutade jag sent. På onsdagen hade jag tid hos optikern. Varenda gång jag har varit där har min syn försämrats. Jag har nu fått nya linser! Jag börjar bli väldigt orolig över att jag ser sämre och sämre för varje år.  Liksom, hur bra kommer jag att se när jag blir gammal? Efter optikern lyssnade på sommarjobb via kommunen(och ja, jag fick ett jobb!). 
På torsdagen blev jag upprigd av min lärare Conny. Kommunen ville ha någon från medialinjen som kunde agera fotograf och fotografera barn. Självklart ställde jag upp!  På kvällen tränade jag barn(det blev mycket barn den dagen).
På fredagen intervjuade jag människor på stan till ett reportage(kände mig som en riktig reporter). På lördagen firade hela släkten mormor(så mysigt att träffas så många!) och direkt efter det jobbade jag på torget. Min skola hade ett projekt som kallades för "rädda världen projektet". Vi anordnade uppträdanden, lotterier, loppis och direktsändning på stortorget. Alla pengar som vi samlade in går till Rädda Barnen! Jag fick äran att filma under direktsändningen. Direktsändningen skedde under ett tält på torget, så vem som helst kunde lyssna på oss. Det var roligt!
Hela söndagen blev en pluggdag..  
Övrigt | |
Upp