Den sista skiddagen

 Nu är internet jättesegt, pappa kör tydligen via telefonnätet.
Imorse stack vi och åkte skidor(jag, hampus, pappa, stefan & nellie).
Vi tog bussen direkt till Tegelfjäll, där var det så fullt så vi fick stå upp på bussen, det var jobbigt, man höll på ramla. Där åkte vi några åk & sen så fika vi. Och sen några åk till. Efter de så åkte vi hem till stugorna, eller lättare sagt gick. Det är jättejobbigt när man ska hem för då måste man släpa upp skidorna och stavarna uppför en brant backe...det är enda lösningen. I allafall så åt vi gulaschsoppa hemma. Efter de så stack gubbarna å åkte skidor, men ingen annan orkade hänga med. Jag tog det lugnt hemma och duscha och plugga lite & så. Videoblogga såklart till Årefilmen. Sen gick jag till dom andra.
Efter de så åkte vi till ett hotell, Copperhill som det kostade att bygga 400 miljoner! Ja ni hörde rätt! ;)
Haha det såg lite speciellt ut, men där så fikade vi lite.
Efter de så åkte vi till ett ställe i Åre byn på en restaurang och käkade pizza.
Jag måste säga att det är en av dom GODASTE pizzorna jag har ätit, det var fina råvaror och jag tog en jättegod pizza, med mozzarella och paprika och kyckling mm på.
Efter de åkte vi hem och hade en "after restaurang" hos oss. Där kollade vi på alla skidfilmer från idag mm. Och så åt vi såklart lite gotta.

Nu ska jag gå och lägga mig om en liten stund.
Imorgon så ska vi åkte hem. :(
Men innan vi åker hem så ska vi svänga förbi en chokladfabrik och nån affär.
Jämt när man är borta så går tiden så snabbt. 

Men nu säger jag godnatt, godnatt
NU SKA JAG SOVA, GODNATT.







Åre 2010 | |
Upp